Wizerunek eksperta, czyli wyobrażenie, jakie mamy na temat osoby posiadającej rzekomą wiedzę, jest niezwykle istotne w przypadku zawodu lekarza.

Budowanie domku z kart czyli o kreowaniu wizerunku

O ile na dobry wizerunek można pracować latami, zniszczenie go często zajmuje dosłownie kilka minut. Negatywne komentarze, uczestnictwo w kontrowersyjnym incydencie, czy szkodliwa znajomość, mogą zmienić postrzeganie lekarza w oczach jego pacjentów. Ci, którzy do tej pory byli zadowoleni z jego usług, poczują się urażeni lub oszukani, natomiast pacjenci, mający dopiero zamiar umówić wizytę, prawdopodobnie nie skorzystają z rady lekarza o niechlubnym wizerunku.

Zatem wizerunek lekarza jest bardzo istotny w budowaniu zaufania pacjenta, które z kolei pozwala nawiązać efektywną współpracę oraz daje możliwość pozyskiwania ciągle nowych klientów.

Branża zobowiązuje

Branże, które związane są z wpływaniem na ludzkie zdrowie i życie, wymuszają na swoich reprezentantach zastosowanie określonych zasad. Wszystko dlatego, że wizerunek jednostki wpływa na całą organizację oraz odwrotnie. Zatem placówka medyczna, która nie cieszy się dobrą renomą, negatywnie wpływa na wizerunek pracujących w niej lekarzy, natomiast specjalista, który może zaszkodzić nienagannej opinii ośrodka, w którym pracuje, może nawet zostać dyscyplinarnie zwolniony.

Dodatkowym istotnym zagadnieniem w przypadku branży medycznej, jest prawny zakaz reklamy usług lekarzy. Wygląda więc na to, że bez umiejętności kreowania pożądanego wizerunku, lekarz może mieć duże problemy z wykorzystaniem maximum możliwości idących w parze z jego prestiżową branżą.

Wizerunek w Internecie

Internet to przestrzeń, w której poszukujemy informacji. Mało kto pyta o opinię sąsiadki, skoro łatwiej jest skorzystać z wyszukiwarki Google. Dodatkowo, serwisy internetowe z możliwością wystawiania opinii, ułatwiają poszukiwanie potrzebnych danych.

Cechy, jakie budują pozytywny wizerunek lekarza to umiejętność sprawnej komunikacji z pacjentem, wiedza i doświadczenie, wysiłek wkładany w pracę oraz szereg atrybutów zewnętrznych.

Dokładnie tak, wizerunek to także wygląd zewnętrzny. Coraz więcej badań przeprowadzanych w różnych grupach społecznych, udowadnia, że wolimy przebywać wśród ładnych, schludnych i zadbanych ludzi. Ponieważ lekarze często mają bezpośredni kontakt z ciałem pacjenta, powinni spełniać określone kryteria estetyczne.

Poza nienagannym wyglądem lekarza, istotna jest także estetyka w jego gabinecie. Warto zamieszczać w Internecie zdjęcia nowoczesnych gabinetów, ponieważ ściągają one rzesze pacjentów. Żyjemy w epoce obrazków – kliniki bez zdjęć bardzo często są omijane przez potencjalnych klientów. Wielu z nich nawet nie pofatyguje się, by przyjechać i osobiście zbadać standardy prezentowane przez dany ośrodek medyczny.

Wiedza i doświadczenie? Te informacje warto zawrzeć na stronie internetowej danej placówki medycznej lub lekarza. Dzięki specjalnym portalom, można także przedstawić swoje dyplomy oraz doświadczenie bez tworzenia strony internetowej. Warto jednak wykorzystać pełen potencjał Internetu. Dzięki temu, potencjalni pacjenci będą mogli szybko znaleźć lekarza, któremu pragną zaufać.

W pigułce…

Reasumując, nowoczesny lekarz, który prezentuje swoją osobę w przestrzeni Internetu, wystawia się na opinie. Jest to ryzykowny a jednak konieczny zabieg, bez którego nazwisko lekarza może nic nie znaczyć na wymagającym rynku. Lekarz cieszący się wieloma rekomendacjami oraz ten, który pracuje w schludnym, renomowanym ośrodku, ma szansę na bieżąco pozyskiwać nowych pacjentów.

Osoby, które nie stosują się do zasad panujących w branży medycznej oraz nie przejmują się kwestią wizerunku w Internecie, mogą szybko zakończyć karierę w swoim zawodzie. Po zakończeniu trudnych studiów oraz zdobyciu szeregu kwalifikacji lekarskich, po prostu warto zadbać o takie kwestie jak dobry PR. Oczywistym jest, że lekarze mogą nie mieć na to czasu, dlatego zazwyczaj zlecają pracę nad ich wizerunkiem zaufanym firmom zewnętrznym.