Wspominaliśmy już, że każdy lekarz, któremu zależy na rozwoju swojej kariery, powinien pokazać się w Internecie. Pamiętajmy jednak, że to odważny krok, który daje wiele korzyści, natomiast wystawia lekarza na opinie – nie zawsze przychylne i sprawiedliwe. Właśnie dlatego należy zrobić wszystko aby przedstawić się w jak najbardziej profesjonalny sposób. Jedna wpadka może przekreślić przyszłą karierę. Oto kilka porad dotyczących tego, czego jako lekarz powinieneś unikać.

Przede wszystkim ekspert

Oczywiście każdemu przydaje się w życiu rozrywka. Zwłaszcza w zawodzie lekarza, gdzie na każdym kroku pojawia się bodziec stresowy i rzadko kiedy można pozwolić sobie na dłuższą chwilę wytchnienia. Pamiętaj jednak, że jeśli posiadasz prywatne konto, np. na Facebooku, od razu je zastrzeż. Twoja prywatna tablica oraz zdjęcia, na których zostajesz oznaczony, powinny być w zasięgu wyłącznie tych zaufanych znajomych. Nie przyjmuj zaproszeń od pacjentów oraz osób, które znasz tylko z widzenia. W Internecie musisz publicznie funkcjonować w roli eksperta. Prywaty na bok.

Dzięki profilowi biznesowemu, unikniesz także przeoczenia istotnych wiadomości od swoich pacjentów. Ci zainteresowani, zamiast poszukiwać kontaktu poprzez konto prywatne, będą mogli polubić Twój fanpage i za jego pośrednictwem zadawać pytania, które z pewnością do Ciebie dotrą.

Lekarz ekscentryk

Nie ma nic złego w byciu barwną osobą. Pamiętaj jednak, że ludzie lubią być krytyczni, a w momencie gdy od ich opinii zależy Twoja reputacja, warto selekcjonować informacje jakie docierają do odbiorców. Jeśli dla przykładu lubisz polować albo posiadasz jakieś ekscentryczne hobby, postaraj się ukryć to w sekrecie. Poinformuj także swoich znajomych, by nie zamieszczali bezmyślnie zdjęć z imprez, czy grilla, na którym każdemu zdarza się trochę pofolgować. Chociaż pokazanie ludzkiej twarzy lekarza w Internecie jest istotne, niekoniecznie o takie informacje chodzi.

Życie na bogato

Jeśli osiągasz satysfakcjonujące korzyści materialne wynikające z zawodu lekarza, to świetnie. Pamiętaj jednak, że Twoi pacjenci niekoniecznie powinni wiedzieć o tym, jak dobrze Ci się wiedzie. Niestety w dalszym ciągu mamy do czynienia ze zjawiskiem zawiści. Ktoś mógłby Ci zarzucić oszustwo, dzięki któremu dorobiłeś się fortuny. Poza wszystkim, to zwyczajnie nieeleganckie by obnosić się majątkiem. Stwórz wizerunek człowieka takiego, jak każdy inny. Ten zabieg z pewnością przyciągnie do Twojego gabinetu wielu nowych pacjentów.

Zdjęcia zabiegów

Uważaj. Chociaż często poleca się stworzenie galerii zabiegów pamiętaj, że nie każdy przywykł do takich widoków. Dodatkowo, na Twoją stronę internetową mogą wchodzić dzieci. Warto pokazać zjawisko: przed i po np. w przypadku medycyny estetycznej. Takie materiały można jednak zamieszczać w załączniku do pobrania. Wtedy zmniejszy się prawdopodobieństwo oglądania ich przez przypadkowych odbiorców.