Każdy lekarz powinien założyć swoją stronę internetową – zarówno ten, który dopiero rozpoczyna karierę zawodową, jak i ten, który posiada już spore doświadczenie. Dlaczego?

Ponieważ dzisiaj istniejesz głównie w Internecie.

Jeśli jesteś młodym lekarzem, posiłkuj się wszelkimi portalami rankingowymi. Wszystko po to, by zdobywać możliwości odbywania praktyk lekarskich oraz zbierania pozytywnych opinii. Dzięki wypracowaniu wizerunku eksperta, Twoja strona internetowa będzie miała większą rację bytu. Jeśli natomiast jesteś już doświadczonym lekarzem i nadal nie posiadasz witryny prezentującej Twoje osiągnięcia, nie zwlekaj dłużej!

Blisko 90 % osób mając problem ze zdrowiem, poszukuje pomocy w Internecie. Wyobrażasz sobie, z iloma niesprawdzonymi informacjami spotykają się internauci? Z czystego poczucia misji, powinieneś być aktywnym ekspertem dostępnym przez Internet. Dzięki temu skorzystają wszyscy – Ty złapiesz kontakt z potencjalnymi pacjentami, a oni otrzymają profesjonalną opinię na dręczący ich temat.

Profesjonalna strona internetowa

Twoja witryna przede wszystkim powinna być przejrzysta i czytelna dla użytkowników. Jeśli oferujesz usługi w ramach NFZ, koniecznie o tym wspomnij już na głównej stronie. Wystarczy załączyć logo funduszu. Określ, czy zajmujesz się leczeniem dorosłych, czy dzieci. Daj do zrozumienia, w czym się specjalizujesz i poprzez odpowiednie zakładki, pozwól pacjentom dowiedzieć się wszystkiego, co może zachęcić ich do wizyty.

Dokładna rozpiska zabiegów, jakie wykonujesz, sprzęt, którym dysponujesz oraz cennik. To wszystko powinno się znaleźć na Twojej stronie internetowej.

Aspekty wizualne

Poza niezbędnymi informacjami, które powinny się znaleźć na Twojej stronie internetowej, nie zapomnij zadbać o kwestie estetyczne. Odpowiednio dobrane grafiki oraz zdjęcia, powinny być spójne z interfejsem witryny. To bardzo ważne, ponieważ podświadomie wiele oceniamy oczami. Kojarzymy fakty – niechlujnie wykonana strona internetowa może dawać pacjentom powody do myślenia, że i Twoje usługi są w podobny sposób niedbałe. Profesjonalista dba o wszystko i nigdy nie bagatelizuje żadnych detali.

Poza zdjęciami, możesz pokusić się o zamieszczenie krótkich filmików np. ukazujących wygląd placówki medycznej, w której pracujesz. Jeśli pragniesz być czytany jako ekspert, możesz pokusić się o zestaw porad umieszczanych na Youtube. Taki odnośnik można także dodać do odpowiedniej zakładki na stronie internetowej. Pamiętaj jednak, by poradzić się specjalistów, jak taki kanał YT powinien wyglądać i czy faktycznie jest to pomysł wspierający Twoją działalność, czy może podziałać zupełnie odwrotnie.

Twarz Internetu

Jeśli chcesz pokazać swoją twarz kojarzoną z Twoją profesją, powinieneś zatrudnić specjalistów od wizerunku. Można pomyśleć, że to takie proste – lekarz udaje się do telewizji śniadaniowej albo mówi cokolwiek do kamerki internetowej i zbiera wyświetlenia. Każda twarz, którą kojarzysz z mediów, ma przy sobie specjalistów chroniących przed wpadkami. Wygląd, sposób mówienia, to jakie informacje dostają się do sieci – wszystko ma znaczenie, gdy pragniesz stać się medialnym autorytetem. Dodatkowo, do dbania o wizerunek zobowiązuje Cię zawód lekarza. Jest to zatem naprawdę skomplikowany proces.

Istotne detale

Powracając na ziemię, nie ma w tym nic złego, jeśli skupisz się po prostu na swojej pracy a prowadzenie strony internetowej oraz fanpage zostawisz w rękach zawodowców od marketingu. W końcu głównym zadaniem witryny jest doprowadzenie do Ciebie nowych klientów. Z tego powodu musisz pamiętać o zamieszczeniu na stronie formularza kontaktowego. Koniecznie umieść także mapkę z lokalizacją ośrodka, w którym pracujesz.

Pacjenci mają bardzo duży wybór spośród szpitali oraz centrów medycznych. Właśnie dlatego detale mają znaczenie. To od Twojego podejścia do sprawy zależy, czy internauta odnajdzie wszystkie istotne dane na Twojej witrynie, czy opuści ją i poszuka pomocy u konkurencji.