Pragniesz stworzyć własną stronę internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Oczywiście możesz powierzyć to zadanie firmie, która zajmuje się wizerunkiem w Internecie, jednak warto posiadać podstawową wiedzę na ten temat. Chodzi o Twoją reputację. Jeśli nawet zlecisz firmie zewnętrznej zadanie tworzenia Twojej strony internetowej, dobrze by było gdybyś umiał rozpoznać, czy to zadanie zostało wykonane właściwie.

Cel

Zależy Ci na wypracowaniu wizerunku eksperta? A może chciałbyś być utożsamiany z konkretną placówką lub usługami? W zależności od tego, na czym Ci zależy, Twoja strona internetowa będzie wyglądać inaczej.

Informacje w pigułce

Użytkownicy Internetu przeglądają strony bardzo wybiórczo. W momencie, gdy nie przedstawisz im istotnych informacji, zirytowani opuszczą witrynę i zaczną szukać dalej. Tym sposobem otwierasz furtkę możliwości swoim konkurentom. Zakres usług, rodzaje zabiegów i co bardzo istotne, cennik – to wszystko musi znaleźć się na Twojej stronie internetowej. Nie zapomnij także dodać zakładki o aktualnych godzinach przyjmowania pacjentów.

Łatwość poruszania się na stronie

Jeśli Twoja strona internetowa będzie przesycona niepotrzebną treścią, nie będzie posiadać zakładek ułatwiających dotarcie do poszukiwanych informacji, potencjalni klienci szybko ją opuszczą. Strona internetowa musi być czytelna i powinna działać intuicyjnie. Najważniejsze informacje mają się wyróżniać i wręcz narzucać czytelnikowi.

Ciekawostki to treści, do których docierają wyłącznie ci najbardziej zainteresowani Twoją usługą. Nie reklamuj się na siłę. Oczywiście informacje o Twojej działalności oraz ewentualne realizacje, są istotne, jednak nie są to treści, które powinny błyszczeć już na głównej stronie. Pacjent, który klika w nieskończoność, by dowiedzieć się, kiedy i gdzie przyjmujesz, prawdopodobnie poszuka porady u innego specjalisty.

Aspekt wizualny

Merytorykę zamieszczanych treści i optymalizację strony internetowej mamy już za sobą. Teraz przyszedł czas na coś, co w dalszym ciągu wielu lekarzom wydaje się być mało istotne. Wygląd strony internetowej. Żyjemy w epoce obrazków. To, czy Twoja witryna jest estetyczna, ma ogromne znaczenie w jej ogólnym odczycie. Pacjenci, przeglądając stronę internetową od razu wyobrażają sobie, jak może wyglądać gabinet lekarski, czy stosowane w nim narzędzia. Jeśli Twoja strona będzie przypominać jedną z pierwszych, jakie widział Internet, nie oczekuj wielu wyświetleń a już z pewnością kontaktu ze strony pacjentów.

Informacje o Tobie

Oczywiście na Twojej stronie internetowej nie powinno zabraknąć także informacji na Twój temat. Kim jesteś? Jakie ukończyłeś uczelnie, specjalizacje i w czym jesteś naprawdę dobry? Posiadasz dyplomy i wyróżnienia? Pochwal się nimi! W specjalnej zakładce powinno pojawić się Twoje zdjęcie oraz podstawowe informacje o Twojej karierze zawodowej. To bardzo ważne w tworzeniu początkowej więzi z potencjalnym pacjentem. Włączenie czynnika ludzkiego do wirtualnego świata jest przydatne w pozyskiwaniu nowych klientów.

Kontakt

Formularz kontaktowy lub choćby numer do kliniki, w której pracujesz, powinny znajdować się już na głównej stronie. Zdarza się, że pacjenci nagląco potrzebują pozyskania kontaktu ze specjalistą. Nie pozwól, by bezskutecznie błądzili po Twojej stronie internetowej.