Aby świadomie budować profesjonalny wizerunek w Internecie, warto wymyślić plan, dzięki któremu nie popełnisz żadnej gafy. Spójność i profesjonalizm przede wszystkim. Internet dostrzega każdą nieścisłość i pamięta wpadki. Jeśli dodatkowo zależy Ci na dużej popularności, Twoja czujność musi zostać jeszcze bardziej wyostrzona.
Wiedza to cecha, za którą będziesz skrupulatnie rozliczany. Także Twoja praktyka zawodowa zostanie śledzona przez potencjalnych pacjentów oraz konkurencję. To bardzo ważne, byś w Internecie wykreował wizerunek nieomylnego eksperta w swojej dziedzinie. Jak to zrobić?

Blog firmowy/ strona internetowa

Ekspert bez własnej strony internetowej? To niemożliwe! Jeśli posiadasz swoją działalność, warto byś przedstawił firmę w jak najlepszym świetle. Z kolei, jeśli przynależysz do poszczególnych placówek medycznych, pochwal się tym! Zwracaj uwagę na opinie przychodni oraz szpitali, w których pracujesz. Uważaj, by ich zła renoma nie popsuła Twojego wizerunku. Aby uchronić się przed negatywnymi skutkami Waszej wzajemnej zależności, stwórz własny profil, na którym nie będzie reklamowana placówka, lecz Twoje usługi eksperckie.

Dzięki blogowi, będziesz mógł zamieścić wszelkie istotne informacje na Twój temat. Dodatkowo warto się czymś wyróżnić. Na blogu nie masz żadnych ograniczeń więc śmiało możesz pokazać swoje zdjęcie oraz napisać krótką notkę o Twoich pasjach. Pamiętaj jednak o zasadzie nr 1, czyli spójność i profesjonalizm. Wizerunek eksperta z dziedziny nauk medycznych, zobowiązuje. Napisz czasem jakiś artykuł albo wyraź swoją opinię na łamach cenionego serwisu medycznego. Im częściej Twoje nazwisko będzie się pojawiać w Internecie, tym prędzej zostaniesz odszukany przez potencjalnych klientów. Wszelkie swoje publikacje powinieneś zamieszczać w specjalnej zakładce na swoim blogu.

Social media

Kto nie ma dzisiaj Facebook’a lub Instagrama? Pamiętaj, że większość Twoich potencjalnych klientów znajduje się na powszechnych portalach społecznościowych. Ty także powinieneś założyć tam własne konto. Poza prywatnym profilem, który należy na początku zastrzec, warto stworzyć fanpage firmowy. Dzięki niemu, będziesz mógł zrzeszać potencjalnych klientów z Twojej lokalizacji, a także pokazać usługi całemu światu! Jeśli będziesz prowadzić swój profil w sposób konsekwentny, prawdopodobnie pobudzisz użytkowników do dyskusji, ukazujących czynnik ludzki eksperta, którym jesteś. Umiejętność prowadzenia relacji z pacjentami to podstawa pracy lekarza.

Kto z kim przystaje…

Social media działają w określony sposób. Nie ma mowy o popularności, w momencie gdy pragniesz działać w pojedynkę. Pisanie postów dla samego siebie, nie pozwoli wykreować wizerunku eksperta. Zanim Twoja strona stanie się popularna, będziesz musiał wykazywać aktywność na profilach pokrewnych Twojej branży. Uważaj jednak, by „lajkować” tylko te strony, które faktycznie zasługują na uwagę. Jeśli do fanpage’a zostaną podłączone fałszywe profile, Twoi odbiorcy mogą się zniechęcić i przestać traktować Twoją stronę jako wiarygodną. Współpraca z profesjonalnymi firmami z branży da Wam możliwość wzajemnego wystawiania pozytywnych opinii i rekomendacji, co z pewnością napędzi prowadzony przez Was biznes.

Uważaj z reklamami

Reklamowanie usług lekarzy jest problematyczne już w aspekcie prawa. Kiedy dowiesz się, na co możesz sobie pozwolić, zastanów się także nad formą konstruowanej reklamy. Z pewnością posiadasz doświadczenie od strony użytkownika. Czy wyskakujące na stronach internetowych banery, nie są irytujące? Sprawa nabiera jeszcze większego rozpędu, gdy narzucające się treści są nieadekwatne do tematyki strony, jaką właśnie odwiedzasz. Jako reklamodawca, powinieneś tego unikać. Zasięgnij rady specjalistów i zbuduj strategię która pozwoli Ci wzmocnić pozytywny wizerunek w Internecie.

Koresponduj z klientem

Mailing to jedna z najpopularniejszych strategii nawiązywania kontaktu z bezpośrednim odbiorcą. Kiedyś jednak nie było portali internetowych. Dzisiaj przypadkowe wysyłanie masowych e-maili, może budować czarny PR. Nie narzucaj się, użytkownicy Internetu bardzo tego nie lubią. Jak rozsądnie posługiwać się mailingiem? Zamieść na swojej stronie internetowej lub blogu, formularz kontaktowy a także zachęć użytkowników do samodzielnego wpisywania swojego e-maila. Dzięki temu będziesz kontaktować się tylko z tymi, którzy sobie tego życzą. Mailingiem możesz wysyłać ciekawostki, informacje dotyczące nowości w Twojej ofercie oraz zaproszenia np. na refundowane badania.

Zaprezentuj się!

Coraz bardziej popularne jest tworzenie filmików prezentujących zarówno wizerunek eksperta, jego nowoczesny gabinet, jak i sposoby leczenia czy ciekawostki medyczne. Nie brakuje także video motywacyjnych – dla lekarzy oraz pacjentów. Ponieważ użytkownicy Internetu bardzo szybko się nudzą, nie warto pisać zbyt obszernych treści na stronie internetowej. Same obrazki także mogą okazać się nużące. Filmy to najciekawsza i jednocześnie najtreściwsza forma kreowania wizerunku nowoczesnego lekarza w Internecie.