Urynkowienie służby zdrowia wymusiło na placówkach potrzebę wdrożenia sprawdzonych działań marketingowych. Do tego niezbędne są kwalifikacje menedżerskie zatrudnionego personelu oraz znajomość narzędzi usprawniających codzienną pracę. Chodzi zarówno o administrowanie majątkiem, jak i sprawne zarządzanie całym zespołem oraz harmonogramem obecnym w ośrodku.

Nie jest to proste zajęcie dlatego warto je sobie ułatwić. W jaki sposób?

1. Zarządzanie projektami

  • Google Calendar

To narzędzie niesamowicie usprawnia codzienną pracę. Poza możliwością wprowadzania projektów na każdy dzień, dzięki aplikacji mobilnej, możemy otrzymywać powiadomienia głosowe dotyczące określonego wydarzenia. W prosty sposób zaplanujesz spotkanie, zabieg, przełożysz wizytę, rozdysponujesz zadania dla pracowników i odciążysz się od obowiązku zapamiętywania zbyt wielu informacji.

  • Trello

Jeśli jesteś zrażony lub znudzony programami oferowanymi przez Google, spróbuj skorzystać z innego organizera pracy. Dobrą alternatywą jest Trello – zwłaszcza, gdy mówimy o wielozadaniowej pracy w grupie. Trello także można zainstalować na swoim telefonie.

  • Nozbe

Masz problemy z zarządzaniem czasem? Nozbe do aplikacja działająca w chmurze, czyli nie obciążająca dysku wewnętrznego urządzenia, z którego korzystasz. Dzięki Nozbe oddelegujesz określone osoby do konkretnych zadań, odciążysz się od obowiązku ciągłego kontrolowania pracy personelu bez ryzyka zmniejszenia produktywności podejmowanych działań.

2. Tworzenie i udostępnianie treści

  • Google Docs

Dokument w chmurze to dzisiaj podstawa. Znasz pakiet MS Office? Z pewnością! Tutaj masz wersję wirtualną, która zabezpiecza dane przed ich utratą a dodatkowo umożliwia bieżące udostępnianie tworzonych treści. Jest to bardzo pomocne np. gdy chcesz skonsultować formularz, czy umowę z osobą posiadającą dodatkową wiedzę (copywriter, księgowa itp.). Możesz obserwować wszystkie wprowadzane poprawki w trybie online a dodatkowo posiadasz kontrolę nad tym, kto ma dostęp do Twoich dokumentów.

  • WordPress

To podstawa tworzenia treści na bloga oraz stronę internetową. Większość firm zajmujących się marketingiem internetowym korzysta z tej platformy. Wszystko dlatego, że WordPress nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy a jednak zapewnia wiele możliwości tworzenia treści i podawania ich w estetycznym opakowaniu ściągającym uwagę internautów.

3. Przechowywanie i przesył plików

  • Dropbox

To narzędzie służy głównie bezpiecznemu przechowywaniu plików we wspomnianej wcześniej chmurze. Można załączać tutaj pliki z komputera dla pewności, że posiada się ich kopię. Dyski Dropbox są zazwyczaj dość pojemne a żeby zwiększyć zakres ich możliwości, wystarczy założyć nową skrzynkę pocztową, do której podpina się kolejne pliki.

4. Analiza skuteczności marketingu internetowego

  • Google Analytics

To narzędzie jest już bardziej skomplikowane i wymaga podstawowej wiedzy dotyczącej programowania. Dzięki Google Analytics przeprowadzisz test, dzięki któremu zoptymalizujesz funkcje swojej strony internetowej i sprawisz, że będzie ona dostosowana do potrzeb internautów.

  • Google Alerts

Przejdźmy do prostszych, bardziej intuicyjnych narzędzi. Google Alerts działa automatycznie dzięki wcześniejszemu wprowadzeniu odpowiednich haseł. Program informuje o aktywności na Twojej stronie internetowej, dzięki czemu możesz zachować satysfakcjonującą komunikację z internautami.

5. Koncepcje, pomysły, notatki

  • Evernote

To bardzo praktyczne urządzenie do tworzenia szkiców oraz notatek roboczych. Jeśli wyjdziesz z biura, możesz zajrzeć do swoich zapisków dzięki aplikacji mobilnej. Poza treścią pisaną, możesz także załączać pliki z obrazkami i zdjęciami. To bardzo przydatne – zwłaszcza, jeśli nie potrafisz rysować.

  • Mindmeister

Lubisz tworzyć mapy myśli? Jesteś fanem szybkich zapisków? To aplikacja stworzona dla Ciebie. Możesz odznaczać swoje pomysły kolorami i symbolami. Dodatkowo istnieje możliwość załączania linków oraz plików w różnym formacie. Wszystko możesz udostępniać personelowi w trybie online.

  • Conceptboard

Wirtualna tablica. Platforma, która ułatwia współpracę nad projektami. Pozwala na pracę w grupie, dyskusje w czasie rzeczywistym i wprowadzanie zmian do projektu – pisanie, rysowanie. Posiada także możliwość załączania plików.

6. Tworzenie i obróbka grafik/ zdjęć/ prezentacji

  • PicMonkey

Pozwala obrabiać cyfrowe fotografie niczym prawdziwy specjalista w tej dziedzinie. Dzięki temu można szybko umieścić profesjonalnie wyglądające zdjęcia personelu np. w formularzach czy na stronie internetowej.

  • Prezi

To świetna aplikacja służąca tworzeniu prezentacji multimedialnych. To doskonała alternatywa dla Power Pointa. Pozwala umieszczać treści, muzykę, filmy oraz grafiki w określonych szablonach, zapewniających satysfakcjonującą estetykę oraz intuicyjność slajdów.

  • Piktochart

Dzięki tej aplikacji można tworzyć grafiki w trybie online. Zaproponowane narzędzia pozwalają w prosty sposób uzyskać naprawdę zaskakujący efekt. To zdecydowanie aplikacja dla graficznych laików.

  • Canva

Rewelacyjne narzędzie do tworzenia wszelkich typów folderów, postów i szablonów np. na plakaty i ogłoszenia. Aż dziwne, że to darmowa aplikacja. Ogrom możliwości pozwala na wytworzenie świetnie prezentujących się wytworów bez wysiłku i straty czasu.

  • EveryStockPhoto

Dzięki zdjęciom zamieszczonym w specjalnej bazie everyStockPhoto, możemy tworzyć artykuły przyciągające spojrzenia internautów. Bez zatrudniania własnego fotografa oraz wynajmowania studia. Wirtualna wyszukiwarka pozwala na znalezienie estetycznych zdjęć odpowiadających tematyce, która nas w danym momencie interesuje.

7. Wizerunek w Internecie

  • ZnanyLekarz.pl

To obecnie największy w Polsce serwis umożliwiający pozyskanie pacjentów przez Internet. Zalogowani lekarze mogą udzielić informacji, dzięki którym klient w szybki sposób umówi wizytę a potem wystawi opinię. Jeśli takich opinii pod nazwiskiem określonego specjalisty uzbiera się naprawdę sporo, z pewnością jego reputacja pozwoli na pozyskiwanie coraz nowszych pacjentów.

  • Dobrylekarz.pl

To portal pokrewny Znanemu Lekarzowi. Tutaj także można znaleźć specjalistę w określonej lokalizacji, umówić się na wizytę oraz wystawić opinię. Warto, by specjaliści określonej placówki medycznej byli przynajmniej na dwóch tego rodzaju portalach rankingowych.

8. Komunikacja

  • Gotomeeting

Video konferencje są coraz bardziej popularne – zwłaszcza w branży medycznej, gdzie jeden specjalista pragnie zasięgnąć opinii innego, znajdującego się w znaczącej odległości, utrudniającej spotkanie na żywo.

  • Slack

To coraz popularniejsza aplikacja do korespondencji grupowej. Jej pierwowzorem był IRC, wymyślony jeszcze w czasach świetności Commodore 64. Oczywiście Slack to nowoczesne, intuicyjne urządzenie, które estetyką mocno odbiega od programu dla nerdów z końca lat 80-ych. Można zainstalować go zarówno na komputerze, jak i telefonie.

  • Skype

Oferuje bezpłatne rozmowy między użytkownikami na całym świecie. Wpisują się w nie rozmowy video, czat, grupowe konferencje oraz możliwość darmowych połączeń komórkowych.