Nie jest tajemnicą, że tradycyjna reklama w branży medycznej jest prawnie zakazana. Na szczęście specjaliści od marketingu stworzyli szereg rozwiązań, które można zastosować w cyberprzestrzeni. Dzisiaj skupimy się na permission marketingu, czyli tzw. marketingu za przyzwoleniem.
O co chodzi?
Jest to sposób budowania relacji z klientami pozyskanymi przez Internet. Polega na zaproponowaniu internautom podania swojego adresu e-mail, na który wysyłane będą określone informacje. Oznacza to, że nie otrzymamy kontaktu z klientem bez jego świadomej zgody.
Ponieważ internauta godzi się na otrzymywanie od nas komunikatu marketingowego, oznacza to, że jest faktycznie zainteresowani ofertą. To prosta droga do pozyskania nowego pacjenta i zaoferowania mu profesjonalnych usług medycznych. W momencie, gdy pacjent będzie zadowolony z wizyty w ośrodku medycznym, z pewnością chętnie przeczyta informacje, jakie będą mu w przyszłości wysyłane e-mailem. Być może nawet przekona swoich znajomych do wizyty właśnie w Twojej przychodni.
Narzędzia w permission marketingu
Wspomnieliśmy już o wykorzystaniu e-maila potencjalnego klienta i tutaj mamy do wyboru użycie newslettera, czy Bluetooth Marketingu. Oba narzędzia są skuteczne. Liczą się konkretne możliwości i potrzeby Twojej działalności. Najlepiej skierować pytania do specjalistów od marketingu internetowego. Raz poprawnie stworzony system komunikacji internetowej może posłużyć na lata.
Tutaj nasuwa się kolejne pojęcie. Double opt-in służy budowaniu bazy kontaktów poprzez wcześniejsze potwierdzenie e-maila przez konkretnego internautę.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Dzięki tego typu selekcji, masz pewność, że nie wysyłasz e-maili w pustą przestrzeń, Twoje wiadomości nie zostaną uznane za SPAM, a Tobie nie grozi zablokowanie systemu przez wirusy walczące ze SPAM-em. Dodatkowo posiadasz potwierdzenie, że klient zgodził się na otrzymywanie wiadomości. Zabezpieczysz się przed oskarżeniami o nachalny marketing, który w przypadku Twojej branży, mógłby postawić Twoją działalność pod znakiem zapytania.
Reasumując, marketing za przyzwoleniem to możliwość korzystania z bazy budowanej zgodnie z prawem. To bezpieczne rozwiązanie, które oferuje szereg korzyści Twojej rozkręcającej się działalności.