Internet to dla współczesnych pacjentów główne źródło informacji. To w nim poszukują telefonów i adresów specjalistów, a także dotyczących ich opinii. Stąd tak ważne, by osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce. Inne, poza pozycjonowaniem, metody na promocję w Internecie, to korzystanie z mediów społecznościowych, prowadzenie bloga o tematyce medycznej i stosowanie płatnych reklam.

Dotrzeć do pacjenta, to znaleźć klienta

Współcześni pacjenci informacji poszukują w internecie. Media w trybie offline wciąż są nie do przecenienia.  Telewizja czasopisma i gazety potrafią zachęcić do badań i uświadomić wagę leczenia danej dolegliwości. Jednakże to w internecie odnajdujemy adresy i telefony specjalistów, a także opinie na ich temat. Stąd tak ważne, by osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Google pomaga ludziom w dotarciu do informacji, bazując na dwóch wartościach: autorytecie, którego miarą jest liczba osób odwiedzających stronę i linkujących do treści oraz trafności, związanej z użyciem tzw. słów kluczowych – fraz wpisywanych w wyszukiwarki przez jej użytkowników. Zwrot o mniejszej liczbie wyrazów jest częściej poszukiwany, ale posiada większą konkurencję. Większa ilość wyrazów trafniej oddaje potrzebę klienta. Szukając właściwych słów kluczowych, musimy zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju usługi wykonujemy, w jakim mieście, a także poszukać firm o podobnej ofercie. To ważne, bo szansę na powodzenie mają wyłącznie strony czytane i udostępniane.

Zaangażuj pacjenta przez media społecznościowe

Facebook, Twitter i fora medyczne to miejsca, których nie wolno zlekceważyć, chcąc rozreklamować swoje usługi. Ich siła polega na możliwości oceny i rekomendacji przez pacjentów, którzy zetknęli się z danym lekarzem czy placówką medyczną. Można zostać uznanym za wybitnego specjalistę lub zepsuć sobie reputację, ponieważ chorzy konsultują się ze sobą w sprawie wyboru lekarza, przychodni lub szpitala. Krążą nawet listy polecanych specjalistów. To przypomina, że podstawą dobrej promocji jest fachowe podejście do pacjenta i uprzejmość w jego traktowaniu. Dobrym pomysłem jest udzielanie porad online i angażowanie pacjentów w dyskusję dotyczącą ich dolegliwości i metod leczenia. Taki wywiad pozwala dodatkowo poszerzyć wiedzę na temat przyczyn i objawów choroby oraz skutków ubocznych stosowanych leków. Dyskusja generuje ruch na stronie i sprawia, że dany lekarz/placówka medyczna nie tylko osiąga wyższą pozycję wyszukiwania, ale też staje się bliższy pacjentom.

Specjalistyczny blog jako forma marketingu

Internet jest pełen niesprawdzonych informacji na tematy medyczne, które niestety często mogą nie tylko nie pomóc, ale wręcz zaszkodzić pacjentowi. To sprawia, że internauci poszukują wiedzy pochodzącej od ekspertów. Żaden z tytułów tak nie upoważnia do doradzania w kwestiach zdrowotnych, jak tytuł lekarza medycyny. Stąd poszukując dróg dotarcia do pacjenta, warto pokusić się o próbę prowadzenia bloga. Kto nie potrafi sprawnie pisać lub po prostu nie ma na to czasu, może łatwo znaleźć sobie asystenta, który zajmie się redagowaniem rzeczonego bloga.

Płatna reklama pozwoli zaoszczędzić czas

Reklama typu PPC (Pay Per Click) to najpopularniejsza metoda oferowania usług, w której po prostu płaci się za kliknięcie. Również Google Adwords oraz portale Facebook i Linkedin umożliwiają umieszczanie w Internecie płatnych reklam. To przydaje się zwłaszcza tym lekarzom, którzy nie mają czasu na blogowanie i internetowe konsultacje z pacjentami.