marketing medycznyMarketing medyczny to poważna sprawa, zwłaszcza gdy promocja musi ograniczyć się jedynie do informowania. Umiejętność znalezienia równowagi pomiędzy tymi dwoma zachowaniami jest bardzo ważna. Warto wiedzieć, co robić, aby nie zaburzyć proporcji pomiędzy nimi.

Lekarze i specjaliści szukają skutecznych rozwiązań, pozwalających im na informowanie, które w ich przypadku powinno zastąpić reklamę. Dzięki czemu wymyślają coraz to nowsze sposoby na docieranie do swoich potencjalnych klientów. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, a brak promocji własnych usług może się skończyć absolutną klapą dla danej marki czy osoby oferującej specjalistyczną pomoc.

Sprawnie i nienachalnie

Marketing medyczny należy traktować jak każde inne działanie promujące. Pierwszym krokiem jest więc analiza rynku. Znajomość tego, jakie są podaż oraz popyt na konkretne usługi jest bardzo ważna przy wyborze sposobu, w jaki będą informowani potencjalni klienci. Równie istotna jest umiejętność przewidywania przyszłych trendów. To pozwoli na zostawienie sobie pewnego zapasu działań, które można wykorzystać w późniejszym okresie. Ostatnim, ale najważniejszym zadaniem, jest wyznaczenie celu, jaki ma spełnić promocja.

Te wszystkie elementy pozwolą na przeprowadzenie sprawnej, skutecznej i nienachlanej promocji. Dzięki temu marka lub osoba zyskają stałych klientów.

Jak promować siebie lub swoją markę?

Jest kilka zasad, którymi warto się kierować, aby przekazywane przez nas informacje trafiały do właściwych osób. Ale co ważniejsze – spełniały swoją rolę i przynosiły zamierzone przez nadawcę efekty.

Najważniejszą częścią przekazu jest treść. O ile w przypadku, standardowego marketingu stawiamy bardziej na stronę wizualną, o tyle tutaj liczy się rzetelność informacji. Im bardziej profesjonalną i wartościową treść przekażemy odbiorcy, tym szybciej przekonamy go, że to właśnie nasza marka jest tą, której poszukuje.

W przypadku marketingu medycznego istotna jest także strona wizualna. Jednak zamiast stosować wymyślne rozwiązania graficzne, zdecydowanie lepiej postawić na coś prostego, przejrzystego i czystego. To wszystko w wyobraźni odbiorcy wywoła obraz nadawcy przekazu i jego gabinetu.

Zdecydowanie najczęściej wybieranymi kolorami dla branży medycznej są biały, czerwony i niebieski. Jednak często połączenie białego z zielonym czy białego żółtym, a nawet białego z bladym różem może być ciekawym rozwiązaniem. W zasadzie wszystko powinno wyglądać estetycznie i schludnie.

Kolejną ważną kwestią jest rozmieszczenie treści na stronie bądź grafice. Ma być na tyle prosta, tak by każda osoba mogła znaleźć jak najszybciej informacje, których poszukuje. W przypadku strony, warto w prosty sposób oznaczyć zakładki. Natomiast na grafice umieścić kilka najważniejszych danych, takich jak: kontakt, imię i nazwisko, adres gabinetu czy specjalizacje lekarskie i wykonywane badania. Istotne mogą okazać się też zdjęcia wizerunkowe lekarzy, które działają na pacjentów.

To tylko kilka porad z wielu, na które warto zwrócić uwagę, aby nie tylko promować, ale także informować swoich przyszłych lub obecnych pacjentów. Te podstawowe treści pozwolą na dotarcie do szerokiej rzeszy osób.