Fanpage placówki medycznej – dlaczego warto go mieć?

Powrót do Blog ekspercki

Fanpage placówki medycznej – dlaczego warto go mieć?

Na wstępie warto wspomnieć, że obecnie z Facebook’a korzysta miesięcznie blisko 2 mld osób. Robi wrażenie, prawda?
A jeśli powiemy Ci, że właśnie na tym portalu znajduje się większość klientów Twojej placówki? Tych obecnych oraz potencjalnych. Martwisz się, że w Twojej branży nie można posługiwać się standardową reklamą? Nic straconego. Teraz możesz małym kosztem zwiększyć popularność swojej placówki medycznej.
Oczywiście sama wiedza o tego typu narzędziach nie wystarczy. Należy wdrożyć się w ich umiejętne wykorzystanie.

Tworzenie grupy odbiorców

Grupy odbiorców mogą być standardowe i niestandardowe. Facebook daje możliwość ręcznego wyszukiwania grup odbiorców a także sugerowania się grupami konkurencji. Dodatkowo można tworzyć piksel na podstawie posiadanych danych jak e-mail a także poprzez zainteresowania, wiek, czy płeć internautów. Słowem, możliwości jest naprawdę wiele. Grunt to ich umiejętne wykorzystanie.

Określ cel

Zastanów się, cz pragniesz zwiększyć popularność swojej placówki, czy może stworzyłeś nowoczesną stronę internetową, którą pragniesz promować przez Facebook. A może lekarze Twojej placówki występowali w telewizji? Warto chwalić się swoimi ekspertami. Facebook świetnie się do tego nadaje. Jeśli poszerzyłeś zakres usług swojego ośrodka lub postawiłeś placówkę w nowej lokalizacji, także możesz pozyskać nowych klientów z tego portalu społecznościowego. Popularność w postaci polubień a może konwersje dające realne przełożenie na zyski materialne? Zastanów się, do czego pragniesz wykorzystać swój fanpage a potem przejdź do tworzenia profilu swojej placówki medycznej.

Promowanie postów

Chociaż tradycyjna reklama w branży medycznej jest prawnie zakazana, Facebook daje swobodę w promowaniu placówek medycznych. Wystarczy ładne zdjęcie, chwytliwy tekst i utworzenie trafnego piksela konwersji. Za niewielką opłatą można znacznie zwiększyć organiczny zasięg postów. Jeśli Twoja placówka znajduje się w dużym mieście, warto byś skierował swoje posty do szerszej grupy odbiorców. Z kolei jeśli ośrodek jest schowany gdzieś na prowincji, rozsądnie jest stworzyć grupę odbiorców z całego województwa lub sąsiedniego miasta. Niech każdy potencjalnie zainteresowany z łatwością trafi na Twoją stronę internetową!

Interakcje z użytkownikami

Przede wszystkim pokażmy odbiorcom coś ciekawego. Poza zdjęciami np. gabinetów lekarskich, czy specjalistów, warto pokusić się o prezentacje w postaci slajdów oraz krótkich filmików. W momencie gdy Twoje posty zaczną być komentowane oraz udostępniane, reaguj na to! Odpowiedz na komentarz oraz kliknij like lub podziękuj komentarzem w poście użytkownika, który udostępnił Twój wpis.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do Blog ekspercki