Dozwolone formy promocji dla przychodni lekarskiej

Powrót do Blog ekspercki

Dozwolone formy promocji dla przychodni lekarskiej

Jeśli poruszasz się w branży medycznej, z pewnością wiesz, że niezależnie od profesji, jaką wykonujesz, nie możesz reklamować swoich usług w standardowy sposób.

Dzisiaj zajmiemy się kwestią promocji przychodni lekarskich

Internet – to pojęcie, które będzie nas interesowało. W przestrzeni Internetu placówki publiczne mogą pokazywać swoje usługi i poszerzać zasięg odbiorców bez naruszenia prawa. Aby sprawnie zajmować się tego typu promocją, koniecznie załóż stronę internetową przychodni z wtyczką do fanpage’a na portalu Facebook oraz Google +. Później wyjaśnimy, dlaczego.

Pokaż się!

Zamów profesjonalnego fotografa i zrób zdjęcia swojej przychodni. Jeśli leży ona w przyjemnej okolicy, warto ująć to na fotografii. Posiadasz nowoczesny sprzęt w gabinetach lekarskich? Tym także powinieneś się pochwalić. Pamiętaj, że warto pokazać wszystko, czym możesz się wyróżniać na konkurencyjnym rynku. Duży parking, całodobowa izba przyjęć, a może wygody dla osób starszych i niepełnosprawnych? Wspomnij o wszystkim, co może zachęcić do odwiedzin Twojej przychodni.

Wizerunek lekarzy

Oczywiście ośrodek medyczny nie jest wyłącznie obiektem budowlanym. Jego klimat przede wszystkim tworzą ludzie. Z tego powodu powinieneś przedstawić specjalistów, którzy przyjmują w Twojej przychodni. Namów ich do stworzenia własnych profili w Internecie. Nie ma lepszej reklamy od pracowników cieszących się dobrą reputacją. Jeśli jesteś pewien umiejętności swoich lekarzy, a wiesz, że nie każdy z nich zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie niesie pokazanie się w Internecie, sam ich przekonaj.

Może powinni założyć własne strony internetowe z dołączeniem lokalizacji Twojej przychodni jako miejsca wizyt lekarskich? A może wystarczy, że założą profil na portalu rankingowym? Internet oferuje wiele możliwości, które wpływają na Waszą wzajemną promocję. Co ciekawe, nie musisz wydawać ani grosza! Warto by Twoi specjaliści stali się również ekspertami. Do tego celu stosuje się artykuły eksperckie, po którymi mogą podpisać się swoim nazwiskiem. Takie artykuły znajdujące się na popularnych portalach o tematyce medycznej, mogą znacznie wpłynąć na rozpoznawalność oraz reputację lekarzy Twojego ośrodka.

Działaj lokalnie i globalnie

Za pośrednictwem odpowiednich fraz oraz hasztagów, możesz kierować swoje usługi do określonej grupy odbiorców. Jeśli dla przykładu, zależy Ci na działaniu lokalnym, oznacz swój post hasztagiem miasta, w którym znajduje się Twoja przychodnia lub zastosuj tę samą frazę w artykule eksperckim.

Działania zabronione

Pamiętaj, by w swoich postach nie pisać o bezpośrednich korzyściach związanych ze stroną medyczną oferowanych przez Ciebie usług.

Nie należy zatem wspominać o:

  • możliwości zaoszczędzenia pieniędzy dzięki skorzystaniu z usług Twojej przychodni
  • promocjach na zabiegi medyczne
  • możliwości wygrania zabiegu za pośrednictwem konkursu
  • korzyściach, jakie można osiągnąć wyłącznie w Twojej przychodni

Sedno polega na tym, że nie należy deprecjonować innych placówek, w których ratuje się zdrowie i życie. Każdą z nich należy traktować jako potrzebną. W końcu jeśli ktoś nie ma możliwości dotarcia do Twojej przychodni a pragnie ufać, że w innym miejscu także zostanie odpowiednio zaopiekowany, nie należy nim manipulować. Skorzystanie z usług danej przychodni lekarskiej, musi być świadomą decyzją pacjenta, który zna fakty dotyczące oferty i nie jest zasypywany reklamowymi sloganami, zakrzywiającymi rzeczywistość.

Konsekwencje prawne

§ 1. Kto prowadzi zakład opieki zdrowotnej lub zakład leczniczy dla zwierząt bez wymaganego wpisu do rejestru lub ewidencji, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

§ 2. Tej samej karze podlega ten, kto podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych lub usług z zakresu medycyny weterynaryjnej mające formę i treść reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do Blog ekspercki