Wiele firm zajmuje się dzisiaj tworzeniem stron internetowych, jednak niewiele zdaje sobie sprawę z tego, że branża medyczna wymaga wyjątkowego podejścia. Z tego powodu tradycyjny marketing internetowy nie jest rozwiązaniem dla lekarza lub właściciela placówki. Tutaj właściwy będzie wyłącznie marketing medyczny. Tylko dzięki odpowiedniej wiedzy prawnej oraz monitorowaniu bieżących trendów w branży, firma marketingowa może podołać zadaniu skonstruowania trafnej oferty dla lekarzy.

Dlaczego?

Wiele popularnych działań marketingowych jest nielegalnych w przypadku branży medycznej. Slogany reklamowe, przedstawianie producentów leków i narzędzi, z którymi się współpracuje, tworzenie kampanii i konkursów dla internautów. Należy w tym względzie zachować szczególną ostrożność.

Promuj się rozsądnie

Tymczasem bez reklamy nikt się nie przebije – zwłaszcza, gdy dopiero rozkręca swoją działalność, nie ma znajomości ani imponującego budżetu na start. W tym momencie mowa zarówno o lekarzu budującym swoją praktykę zawodową, jak i o właścicielu placówki medycznej. Im wcześniej lekarz pojawi się w Internecie, tym lepiej.

Młodzi lekarze, zaczynający swoją przygodę zawodową, powinni założyć konto na portalu rankingowym, dzięki któremu będą oceniani oraz znajdywani przez pacjentów. Im więcej pozytywnych opinii, tym lepiej. A co, jeśli zdarzy się niesprawiedliwa, negatywna opinia? W końcu to trudna branża i nie sposób funkcjonować w niej bez zarzutów.

W tym wypadku sprawdzi się kreowanie wizerunku eksperta a do tego właśnie potrzebny jest kontakt z firmą marketingową, która ma o tym pojęcie. Wiedza z zakresu PR-u oraz dostępnych rozwiązań reklamowych w branży medycznej to wiedza, jaką musi posiadać Twoja firma marketingowa. Szukaj haseł „marketing medyczny”, by nie trafić na laika, który wyciągnie pieniądze a w zamian od siebie niczego nie zaoferuje.

Czym jest kreowanie wizerunku eksperta? To ciężka praca, która wymaga czasu i zaangażowania obu stron. Na pewno powinieneś mieć własną stronę internetową z wszelkimi niezbędnymi informacjami. Strona internetowa powinna być na bieżąco optymalizowana, by jej pozycja w wyszukiwarce nie słabła. Do tego warto by było prowadzić bloga lub uczestniczyć w publikacjach artykułów branżowych. Nie oznacza to, że nagle musisz zmienić się w pisarza. Wystarczy, że zaakceptujesz dostarczony Ci tekst, podpiszesz się pod nim i zamieścisz informacje kierujące czytelnika na Twoją stronę internetową.

Jeśli jesteś drugim typem lekarza, czyli masz już spore doświadczenie i właśnie rozkręcasz własną działalność, tym bardziej potrzebujesz wsparcia marketingowego. W końcu być albo nie być Twojego ośrodka zdrowia to dotarcie do potencjalnych klientów. Z tego powodu warto mieć i stronę internetową, jak również fanpage na portalu Facebook. Stamtąd będziesz mógł nawiązywać kontakt z klientami i stosować legalne formy perswazji, dzięki którym Twój ośrodek medyczny zapełni się klientami.

Nie trać czasu

Zgodnie z analizą baz CEIDG oraz KRS, Polska posiada prawie 5000 spółek z kategorii opieki zdrowotnej, ponad 35000 praktyk lekarskich ogólnych i blisko 70500 specjalistycznych. Zatem konkurencja na rynku jest niemała. Jeśli będąc lekarzem pragniesz rozwijać swoją karierę, koniecznie pomyśl o promocji w Internecie.

Strona internetowa jest w obecnych czasach koniecznością. Wszystko po to aby zdobywać nowych pacjentów oraz tzw. leady, które pokazują popyt na oferowane przez Ciebie usługi medyczne. To także forma elektronicznej wizytówki, która umożliwi Twoim pacjentom skontaktowanie się z Tobą w przypadku zgubienia numeru, czy adresu placówki. Korzyści się mnożą, dlatego jeśli jeszcze o tym nie pomyślałeś – lekarzu, pokaż się w Internecie.