Prywatne usługi medyczne bardzo prężnie rozwijają się w Polsce. Z roku na rok segment opieki zdrowotnej należący do indywidualnych przedsiębiorców osiąga coraz większe dochody. Warto wiedzieć, jak pozyskiwać partnerów i dzięki temu polepszać marketing swojej firmy.

Prywatne usługi należą do wielu mniejszych, średnich i większych przedsiębiorstw. Wbrew pozorom rynek opieki zdrowotnej ma sporą konkurencję, więc aby się wyróżnić trzeba zastosować sprawdzone i efektywne metody. Branding zwiększa szanse na wyróżnienie się spośród innych firm.

Jak się wyróżnić?

Marka powinna być związana z wartością, mottem, symbolem, który odzwierciedla potrzeby klienta. Dzięki temu wyróżnia się na tle konkurencji, a przez to jest wiązana z konkretną ofertą. Wartość, którą prezentuje firma sprawia, że staje się ona unikalna. Już sam jej znak towarowy powinien wywoływać u klienta określone odczucia, skojarzenia. Wówczas u odbiorcy jest tworzona świadomość wizerunku przedsiębiorstwa.

Najbardziej charakterystyczne elementy marki to:

  • nazwa,
  • szata graficzna,
  • logotyp,
  • slogan.

Jak budować markę?

Nazwa jest dobierana na dwa sposoby. Z jednej strony są to słowa polskojęzyczne, z drugiej pochodzące z innych języków. Może być również nieco bardziej abstrakcyjna i niezwiązana z segmentem, którego dotyczy. Wybierając nazwę należy od razu sprawdzić, czy jest dostępna także domena o odpowiednim dla właściciela adresie. Musi być ona unikalna, gdyż podmioty mające podobne nazewnictwo mogą wprowadzać klientów w błąd, a przez to ich odstraszać.

Kolejną ważną kwestią jest szata graficzna. Dotyczy to zarówno strony internetowej, jak i logotypu. Kolory w konkretny sposób oddziałują na odbiorców, dlatego warto rozróżniać ładunek emocjonalny, który za sobą niosą. Najczęściej wykorzystuje się cztery barwy: czerwoną, białą, fioletową i niebieską. Biały to spokój, duchowość, dążenie do celu, niewinność i czystość. Czerwony jest powiązany z krwią i życiem, siłą, a także przywództwem. Fioletowy jest kolorem, który związany jest z władzą i prestiżem. Niebieski to sposób na ładzenie stresu, wzbudzenie zaufania. Natomiast granatowy oznacza elegancję oraz dyscyplinę.

Nie można zapomnieć o logotypie. Powinien jasno wskazywać na markę, sprawiać, że odbiorca kojarzy ją wizualnie, ale i z nazwą. Dzięki temu zarówno logo na witrynie sklepu czy instytucji, jak i na stronie WWW staje się bardzo rozpoznawalne. Nawet jeżeli klient nie zapamięta nazwy to charakterystyczny wzór zapadanie mu na długo w pamięć.

Ostatnim elementem jest slogan. Każda organizacja, instytucja czy firma posiada hasło, dzięki któremu jest jednoznacznie kojarzona z marką. Slogan powinien być prosty i łatwo zapadający w pamięci. Dodatkowo jest to element często wykorzystywany w reklamach do zwiększania świadomości marki.

Dopełnieniem tego wszystkiego sa wszelkiego rodzaju kanały mediów społecznościowych, jak: Facebook, Twitter, Instagram, a nawet Snapchat. Wszystko zależy od grupy docelowej. Absolutnie podstawowym elementem docierania do odbiorców i potencjalnych klientów jest strona WWW.