Prowadzenie bloga eksperckiego jest świetnym sposobem na promocję działalności w branży medycznej bez stosowania reklamy, która zresztą jest prawnie zabroniona. Ponieważ podstawą tworzenia trwałej więzi między Tobą a Twoimi klientami, jest zaufanie, warto sukcesywnie budować w Internecie wizerunek eksperta.

Poza kreowaniem aury prestiżu wokół Twojej działalności, poprzez prowadzenie bloga, możesz zwiększyć ruch na stronie poprzez skuteczniejsze pozycjonowanie Twojej strony internetowej, za pośrednictwem której pacjenci umawiają wizyty w Twoim gabinecie lekarskim.

Cechy bloga eksperckiego

Przede wszystkim należy określić styl dodawanych wpisów, zachować ich cykliczność i tematykę. Skoro piszesz o branży medycznej, nie decyduj się na wpisy światopoglądowe, które tylko wprowadzą chaos i zaburzą wizerunek profesjonalnego bloga. Nie masz czasu czy weny do pisania? To nic złego – możesz zatrudnić firmę zajmującą się marketingiem internetowym, jednak pamiętaj by czytać i weryfikować wpisy przed ich publikacją.

Tworzenie relacji z klientem

Gdy już pozyskasz swoich odbiorców, w żadnym wypadku ich nie ignoruj. Każdy komentarz, udostępnienie wpisu i inne reakcje czytelników, to powód do radości. Odpowiadaj, „lajkuj”, reaguj. Twój czytelnik może rozbudzić polemikę, w której będziesz miał okazję pokazać swoją wiedzę i pochwalić się doświadczeniem. Zawsze zachowaj kulturę i opanowanie – to niezwykle pozytywne cechy, które nawet w mało przyjemnej dyskusji, podziałają na Twoją korzyść.

Wizualnie przyjemnie

Poza merytoryką wpisów, istotna jest także estetyka Twojego bloga eksperckiego. Podczas czytania, podprogowo przyswajamy także informacje wizualne. Źle wyglądająca witryna może nawet tworzyć skojarzenia z mało estetycznym gabinetem lekarskim. W końcu to blog ekspercki ma za zadanie tworzenie twojego wizerunku. Dodatkowo aby uatrakcyjnić artykuły i ułatwić przyswajanie ich treści, warto zastosować filmy, wykresy czy infografiki.

Korzyści

Dobrze prowadzony blog ekspercki spełnia rolę marketingową oraz PR-ową. Poza tym to darmowy sposób na długotrwałą promocję Twoich usług. To także kanał informacyjny między Tobą, Twoimi pacjentami a kolegami z branży, dzięki którym zawsze będziesz na bieżąco z ważnymi informacjami. Prowadzenie bloga eksperckiego i konieczność bycia na czasie z nowościami branżowymi, rozwija także Twoją osobista karierę. To nie tylko tworzenie wizerunku ale i faktyczne ingerowanie w Twoją wiedzę i doświadczenie.